Obchodní podmínky

MERINOSHOP.CZ

Dodavatel a provozovatel:

Petr Kužel , Pražská 2113, 272 08  Kladno
: 75483564
DIČ: CZ7802110041

e-mail: info@merinoshop.cz

Bankovní spojení:
FIO banka, a.s.

CZK účet
číslo BÚ: 2500371472/2010
IBAN: CZ6720100000002500371472
SWIFT/BIC: FIOBCZPPXXX

EUR účet (výhradně pro přeshraniční platby – Slovensko)
číslo BÚ: 2301722751/2010
IBAN: CZ5620100000002301722751
SWIFT/BIC: FIOBCZPPXXX

(pro účely platby za zboží uvádějte vždy jako VS číslo objednávky)


Dodavatel stanoví následující Obchodní podmínky obchodu MERINOSHOP.CZ
(dále jen Obchodní podmínky)

Informační oznámení související s EET

Tento obchod nesplňuje podmínky pro EET podle Zákona o evidenci tržeb. Prohlašujeme, že obchod nepřijímá a neakceptuje jakékoliv hotovostní platby.
Veškeré naše tržby jsou řádně a prokazatelně evidovány a vykazovány v souladu se Zákonem o účetnictví a Zákonem o DPH.

§1 Objednávka zboží

a) Zadání objednávky

Zboží dostupné v katalogu stránek www.merinoshop.cz je běžně dodávané zboží v závislosti na aktuální kolekci výrobce. Dodavatel nezaručuje okamžitou dostupnost všech položek zboží. Dostupnost zboží bude vždy potvrzena na základě poptávky.

K realizaci objednávky dojde výběrem zboží a odesláním objednávky společně s fakturačními údaji. Objednávka je považována za závaznou a slouží k rezervaci zboží.

Při nákupu nad 3500 Kč (vč. DPH) nehradí kupující dopravné. (platí pro objednávky s expedicí v rámci ČR).
Cena za dopravu je uvedena na konci objednávkového procesu v závislosti na zvoleném způsobu dopravy a typu platby.

U každého zboží v katalogu je uveden popis výrobku, použitého materiálu a základní vlastnosti zboží včetně dostupných barevných kombinací, velikostí a cen.
Produktové náhledy jsou obrázky z produktových katalogů výrobců. Jako takové mohou vykazovat drobné odchylky v tónu barvy, případně v dezénu potisku. Dodavatel se snaží případné nedostatky korigovat v rámci daných možností. Tón barevného provedení rovněž může záviset na nastavení monitoru / displeje zařízení zákazníka. Za drobné odchylky v dezénu nebo tónu barvy z tohoto důvodu nenese obchodník odpovědnost a nelze na tento rozdíl pohlížet jak na vadu, která zakládá nárok na reklamaci.

Pokud zákazník disponuje kódem slevového kupónu může jej uplatnit při objednávce vždy v souladu s pravidly poskytnutí kupónu.
Slevy se nesčítají. Na jeden nákup nelze uplatnit kombinaci více slevových kuponů.

Před odesláním objednávky bude vypočtena celková cena za zboží včetně všech poplatků, a zákazník bude vyzván k jejich odsouhlasení.

Kupující musí před odesláním objednávky potvrdit souhlas s těmito obchodními podmínkami zaškrtnutím příslušného okénka při zadávání objednávky.

Ceny zboží jsou platné v okamžik uskutečnění objednávky.

Odesláním objednávky souhlasí kupující s těmito obchodními podmínkami v plném rozsahu a bez výhradně.

b) Storno objednávky

Zákazník i dodavatel mohou bez udání důvodu zrušit objednávku zákazníka pouze v případě, že nedošlo k potvrzení objednávky na straně dodavatele.
Pokud zruší objednávku dodavatel, uvede důvod, proč není možné objednávku potvrdit. Zpravidla z důvodu, že se zboží již nevyrábí nebo nedodává nebo v případě výrazného nárůstu nákupních cen u zboží, které není skladem.
Zrušení objednávky po okamžiku uzavření kupní smlouvy je možné jen po předchozí dohodě dodavatele a zákazníka za podmínek, které si vzájemně sjednají.


§2 Doručení a úhrada zboží

Zboží je doručováno výhradně způsobem, který si zákazník vybere z nabídky dodavatele při zadání objednávky.
Objednávky s doručením na Slovensko zasíláme prostřednictvím služby PPL, výhradně v režimu úhrady předem. Cena dopravného dle platného ceníku.

a) Dodací lhůta

Objednané zboží bude zákazníkovi dodáno v co nejkratší době v závislosti na dostupnosti a zvoleném způsobu úhrady a dopravy.
V případě, že zboží není skladem, dodavatel bude informovat zákazníka o prodlevě dodávky.
Zboží se považuje za dodané doručením na adresu, kterou zákazník stanovil v objednávce. Za splnění podmínek smlouvy ze strany dodavatele se považuje datum odeslání zásilky.

Dodavatel z podstaty neručí za prodlevy v doručení vzniklé na straně přepravní společnosti nebo na straně zákazníka při převzetí zásilky.

Zásilku běžně expeduje Dodavatel následující pracovní den po přijetí objednávky do 18:00, nebo po připsání platby předem na náš účet.
Běžně se doba dodání skladových položek pohybuje v intervalu do 3 pracovních dnů, výjimečně do 10 dnů.
Zákazník vždy obdrží avízo o odeslání a sledování zásilky na e-mail a/nebo SMS na kontaktní mobil, který uvedl v objednávce. Avízo zasílá dodavatel a/nebo přepravce.
Avizace obsahuje informaci o odeslání, číslo objednávky a odkaz na systém sledování zásilky zvoleného přepravce, kde lze zásilku sledovat a případně i upravovat termín, způsob a místo doručení.

Zákazník zcela a plně odpovídá za:
– uvedení správného, platného a funkčního e-mailu
– uvedení správného, platného a funkčního kontaktního čísla mobilního telefonu
– za převzetí nebo vyzvednutí zásilky

b) Doprava

Dopravu na adresu uvedenou v objednávce zajišťuje dodavatel v souladu s volbou zákazníka v objednávce. Náklady na dopravu zboží se liší podle zvoleného způsobu dopravy a platby.

Pro doručení zásilky využívá Dodavatel služeb dopravců dle aktuální nabídky na stránkách. (blíže také viz: Doprava a dopravné).

Výše dopravného závisí na volbě způsobu doručení zásilky a úhrady. Při nákupu zboží v hodnotě vyšší než 3 500,–Kč (vč. DPH) je pro zásilky v rámci ČR dopravné zdarma.
Pro zásilky na Slovensko je účtováno dopravné vždy v plné výši.

Způsob dopravy a platby se volí v rámci posledního kroku objednávky.

Všechny zásilky a jejich doručení lze sledovat on-line na stránkách zvoleného přepravce v systému sledování zásilky přepravce (Track&Trace).

c) Způsob balení zásilky

V závislosti na počtu a velikosti objednaných položek volíme vhodný obalový materiál. Běžně využíváme plastové obálky nebo lepenkové krabice, které chrání zboží proti mechanickému poškození  i vlhkosti.

Snažíme se minimalizovat negativní ekologickou stopu a proto i plastové obálky mají krátký poločas rozpadu a jsou recyklovatelné. Zároveň se snažíme opakovaně používat krabice z lepenky ve kterých např. sami obdržíme zásilku našich nákupů. Může se tak běžně stát, že odešleme zásilku v balíku, který již několikrát cestoval, je nepoškozený a může na sobě mít označení nesouvisející s našim obchodem a obsahem zásilky. Např. logo jiné společnosti.

Při balení zboží vkládáme do přepravního obalu tak, aby přepravovaný objem byl co nejkompaktnější a nejmenší, v případě nutnosti přibalujeme do igelitu. Tomu se vyhnout neumíme, vše činíme z důvodu snahy o dostatečnou ochranu zboží proti poškození.

d) Úhrada ceny zboží

Zákazník si může při přípravě objednávky zvolit z několika běžných způsobů úhrady zboží dle aktuální nabídky na našich stránkách.
Faktura a dodací list jsou zasílány výhradně elektronicky na e-mail uvedený v objednávce.

e) Převzetí zboží

Doporučujeme prohlédnout si zboží bezprostředně při jeho převzetí. Pokud je zjištěno mechanické poškození obalu výrobku, sepište za přítomnosti dopravce záznam o poškození zásilky a nechte si tuto skutečnost potvrdit dopravcem.
Na základě vyhotoveného záznamu bude zákazníkovi poskytnuta přiměřená sleva nebo dodán nový výrobek. Zákazník má v takové situaci právo od smlouvy odstoupit.

Podepsáním přepravního listu přepravci zákazník souhlasí s převzetím zboží a stvrzuje, že dorazilo mechanicky nepoškozené.

f) Nevyzvednutí zboží

Po expedici zásilky spočívá plná odpovědnost za převzetí zásilky na straně zákazníka.
Při nevyzvednutí balíku má právo prodejce na úhradu nákladů spojených s odesláním objednaného zboží.
Mezi tyto náklady, které má prodejce právo uplatnit snížením hodnoty zpětného plnění objednávky, patří zejména, nikoliv však výlučně:
– poplatky za zprostředkování platby on-line provozovatelem platební brány (0,99% z hodnoty objednávky), pakliže objednávka byla uhrazena dopředu prostřednictvím této služby
– vynaložené dopravné dle zvoleného způsobu dopravy
– náklady na balné
– další související poplatky přepravce za vrácení nevyzvednuté zásilky

Při opakovaném odeslání balíku po nepřevzetí zásilky zákazníkem má právo prodejce účtovat opakovaně náklady na dopravu. O tuto částku bude navýšena původní hodnota faktury, resp. dobírky, případně vyžádán doplatek úhrady předem.


§3 Záruční podmínky a reklamace

Využijte >>Formulář pro výměnu, vrácení a reklamaci položky<<

a) Záruční doba a záruční list

Standardní záruční doba je 2 roky a začíná běžet dnem převzetí zboží zákazníkem. Jako záruční list slouží daňový doklad (faktura).
Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení zboží (nebo jeho dílů) způsobené používáním. Kratší životnost výrobku v takovém případě nelze považovat za vadu a nelze ji ani jako takovou reklamovat.

b) Reklamace a postup vyřízení

V případě, že zákazník objevil na zakoupeném zboží v průběhu záruční doby vadu, která nebyla způsobena jeho nevhodným používáním, ale vadou samotného výrobku, má v záruční době právo na reklamaci zboží.
Zboží je vhodné zaslat ve vyhovujícím přepravním obalu, resp. v originálním balení. Dodavatel neručí za případné mechanické poškození před přijetím zboží.
Spolu s reklamovaným zbožím zašle zákazník kopii dokladu a popis závady, resp. důvodu reklamace.

Dodavatel následovně posoudí oprávněnost reklamace vady na zboží a po posouzení vyrozumí zákazníka telefonicky nebo e-mailem o způsobu vyřízení reklamace. Lhůta pro vyřízení reklamace je dle zákona č. 634/1992 Sb. 30 dní.

c) Výměna a vrácení zboží

Postupujte v souladu s instrukcemi pro Výměnu, vrácení a reklamaci položky.

Zboží je možné vyměnit nebo vrátit během prvních 14 dnů po doručení objednávky.
K bezúplatné výměně zboží může dojít pouze v případě, že zboží bude vráceno v původním, nepoužitém stavu, bez známek opotřebování a v originálním obalu.

Vrácení zboží na naší adresu je nutné zaslat doporučeně Českou poštou.

Z hygienických důvodů nelze provést vrácení a výměnu intimního spodního prádla (boxery, kalhotky,…) a ponožky.

Náklady dopravného na vrácení zboží dodavateli hradí zákazník.
Náklady dopravného za náhradní zboží odeslané zpět zákazníkovi hradí dodavatel.

Za výměnu se nepovažuje výměna za jiný druh zboží odlišný střihem, barvou a jinými vlastnostmi. Za výměnu se tak považuje výměna stejného typu položky za jinou velikost.
V případě požadavku výměny položky za položku jinou se na zakázku  vždy pohlíží jako na vrácení položky v zákonné lhůtě se zadáním objednávky zcela nové, kdy bude účtováno zákazníkovi dopravné v běžné výši.
Pokud dojde k výměně zboží v zákonné lhůtě a zároveň rozšíření objednávky o novou položku, na zakázku je pohlíženo jako na novou a zákazníkovi bude účtováno, kromě ceny nové položky i dopravné v běžné výši.

Po uplynutí lhůty 14. dnů lze zboží vyměnit pouze po dohodě s Dodavatelem za sjednaných podmínek. V takovém případě bude vždy zákazníkovi účtována částka dopravného a balného za odeslání náhradního zboží v plné výši, pokud nebudou podmínky výměny mezi dodavatelem a zákazníkem dohodou stanoveny jinak.

d) Záruční podmínky a garance pro předvánoční nákupy r. 2019

Dodavatel stanoví zvláštní podmínky výměny a vrácení zboží zakoupeného jako vánoční dárek v roce 2019 následovně:

  1. Tyto podmínky předvánočních nákupů upravují a nahrazují podmínky pouze ve shodných bodech §3, odst. c) Obchodních podmínek
  2. Pro odeslání zboží do Vánoc, uzavíráme příjem objednávek dne 19.12.2019 v 20.00 hodin.
  3. Dodavatel ručí za včasné odeslání zásilky s doručením D+1 (doručení standardně do druhého dne od podání).
    Z podstaty věci dodavatel v žádném případě neručí za případné prodlevy v doručení, které vzniknou na straně přepravce, nebo na straně zákazníka.
    Za splnění obchodních podmínek ze smlouvy uzavřené mezi dodavatelem a zákazníkem se tak považuje včasné odeslání dodavatelem.
  4. Podmínky garance pro předvánoční nákupy se vztahují pouze na nákupy uskutečněné v termínu od 1.11.2019 do 20.12.2019
  5. Zboží zakoupené v obchodě lze vyměnit pouze za zboží identické povahy z nabídky obchodu, kde bylo zboží zakoupeno.
  6. Zboží zakoupené v termínu uvedeném v  bodě 2., §3, odst. d) Obchodních podmínek lze odeslat zpět dodavateli výhradně za účelem výměny nejpozději dne 7.1.2020
  7. Dodavatel se zavazuje vyměnit zboží nakoupené a vrácené v souladu s bodem 4. a 5., §3, odst. d) Obchodních podmínek, za zboží způsobem uvedeným v §3, odst. c) za jinak stejných podmínek
  8. Zákazník se zavazuje odeslat zboží k výměně výhradně a pouze způsobem a ve stavu uvedeném v §4 Obchodních podmínek
  9. Pro vrácení zboží a odstoupení od smlouvy platí standardní 14 denní lhůta.
  10. Ve všech ostatních bodech neupravených v §3, odst. d) platí standardní Obchodní podmínky

§4 Odstoupení od smlouvy

Využijte >>Formulář pro výměnu, vrácení a reklamaci položky<<

a) Odstoupení zákazníka (nepřevzetí zboží, vrácení zboží)

Zákazník je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě, že dodavatel nesplní smluvené podmínky dodání.

V případě kupní smlouvy uzavřené pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má spotřebitel v souladu s § 53 odst. 7 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží. V takovém případě spotřebitel kontaktuje prodávajícího a nejlépe písemně e-mailem uvede, že odstupuje od smlouvy s uvedením čísla objednávky, data nákupu a čísla účtu pro vrácení peněz. Odstoupení od smlouvy musí být doručeno nejpozději poslední den 14 denní lhůty.

Toto ustanovení zákona však nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Spotřebitel v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění, musí dodavateli vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není dobře možné, musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno. Na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může prodávající navíc započíst své skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží (náklady na přepravu, balné apod.).

b) Postup a podmínky vrácení zboží
1. Kontaktujte nás e-mailem odeslaným na adresu: info@merinoshop.cz a informujte nás o Vašem záměru
2. Zboží lze vrátit výhradně řádně zabalenou doporučenou zásilkou zaslanou prostřednictvím České pošty na adresu obchodu. Při odeslání zboží jiným způsobem neručíme za převzetí zásilky. Informujte nás o podacím čísle zásilky. Zásilky, které zákazníci pošlou na dobírku, nebudou převzaty.
3. Zboží lze vrátit pouze za předpokladu, že je zboží nepoužité, nepoškozené, v původním obalu a kompletní (včetně připevněných originálních visaček)
4. Zboží odeslané nejpozději 14. den ode dne převzetí na adresu prodávajícího bude překontrolováno a následně bude vyplacena kupní částka hodnoty zboží na číslo bankovního účtu uvedeného zákazníkem v průvodním protokolu k zásilce. Kompenzace je možná jiným způsobem výhradně na základě dohody.
5. 14-ti denní zákonná lhůta začíná běžet dnem převzetí zásilky zákazníkem a končí právě 14. den, kdy je možné zboží podat na Poště a odeslat zpět dodavateli.
6. Dodavatel/prodávající nevrací částku fakturovaných nákladů na dopravu v případě, že dojde k vrácení zboží po uplynutí 14-ti denní zákonné lhůty nebo pokud dojde k vrácení pouze části zakázky.
7. V případě, že zákazník vrací pouze část zboží z objednávky, jejíž fakturační hodnota při nákupu splnila výši pro dosažení nároku na bonus „dopravné zdarma“, bude částka kompenzace zákazníkovi ponížena o hodnotu dopravného.

c) Odstoupení dodavatele

Dodavatel je oprávněn od smlouvy odstoupit do okamžiku odeslání zboží v případě nedostupnosti zboží nebo výrazné změny ceny zboží. Před odstoupením je dodavatel vždy povinen kontaktovat zákazníka za účelem dohody o dalším postupu.

d) Postup při odstoupení od smlouvy

V případě odstoupení se smlouva od počátku ruší a dodavatel vrátí nebo nahradí zákazníkovi a zákazník dodavateli veškerá přijatá plnění.
Zákazník může od smlouvy odstoupit tak, že tuto skutečnost oznámí dodavateli, např. elektronicky na emailovou adresu info@merinoshop.cz.

Při odstoupení je nutné uvést číslo faktury od prodávajícího a datum nákupu, nebo předložit originál případně kopii dokladu o koupi zboží. Blíže nespecifikované zásilky, které obdržíme, budou vráceny odesilateli.
Pokud již zákazník zboží obdržel a převzal, zašle zboží zpět do provozovny dodavatele Českou poštou, kde dodavatel bez zbytečného odkladu posoudí stav vráceného zboží. Pro vrácení plné částky musí být zboží zaslané zpět dodavateli v neporušeném stavu, nepoškozené a kompletní včetně všech dokladů a originálního obalu.
V případě, že je zboží vráceno dodavateli v jiném než neporušeném stavu, je zákazník povinen nahradit zejména náklady související s uvedením zboží do původního stavu a vzniklou škodu na zboží. Úhrada těchto nákladů a škody proběhne tím, že kupní cena, která je dodavatelem v případě odstoupení vrácena, je o tyto náklady a škodu odpovídajícím způsobem snížena.

e) Rozpor s kupní smlouvou

V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou, postupuje se v souladu s ustanovením § 616 Občanského zákoníku. Kupující má právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.


§5 Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

Na základě Zákona č. 378/2015, kterým se mění Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má zákazník právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu.
Informace o možnosti Mimosoudního řešení spotřebitelských sporů jsou uvedeny na našich stránkách ZDE.
Potvrzením těchto OP zákazník prohlašuje, že se se svým nárokem seznámil.


§6 Ochrana osobních údajů

Prohlašujeme, že MERINOSHOP.CZ shromažďuje osobní údaje zákazníků zadané při vystavení objednávky výhradně pro identifikaci uživatele, vzájemnou komunikaci mezi MERINOSHOP.CZ a uživatelem a související marketingové účely. Osobní data tak slouží výhradně pro usnadnění další správy objednávek zejména pro registrované zákazníky a při opakovaných objednávkách.
Odsouhlasením Obchodních podmínek při zadání objednávky, zákazník vydává souhlas, že mu prodávající může sdělovat e-mailem obchodní sdělení s novinkami, nabídkami, inzercí a nabízet účast v anketách a průzkumech trhu v souladu se zákonem č. 480/2004 Sb. – zákon o nevyžádané poště.
Svůj souhlas se zasíláním obchodních sdělení může zákazník odvolat oznámením na e-mail: info@merinoshop.cz.

a) Etický kodex

Registrovaný uživatel získává jedinečnou možnost kdykoliv přistupovat ke svému zákaznickému účtu a spravovat přehled náležitostí svého účtu včetně historie objednávek a faktur. MERINOSHOP.CZ si vyhrazuje právo požadovat při registraci uživatele pravdivé informace pro možnost správného doručení objednávky, vystavení faktury, zkvalitnění vzájemné komunikace a ověření údajů.
Uživatel má po zadání objednávky možnost hodnotit kvalitu služeb a zboží dodaných dodavatelem. Uživatel se tímto zavazuje nepublikovat příspěvky, které jsou v rozporu s běžnými pravidly slušnosti, případně tématicky nevhodné příspěvky.
Za nevhodné jsou mj. považovány výroky politické, xenofobní, rasistické, vulgární výrazy, výroky diskriminující rasu, věk, pohlaví a další.
MERINOSHOP.CZ si vyhrazuje právo všechny neadekvátní příspěvky odstanit a jako důsledek zablokovat účet uživatele a zamezit další přístup a možnost příspěvků uživatele.
MERINOSHOP.CZ žádá všechny návštěvníky a uživatele, aby nahlásili jakýkoliv obsah v rozporu s etikou a Etickým kodexem na e-mail: info@merinoshop.cz.


§7 Závěrečná ustanovení

Tyto obchodní podmínky jsou platné pro všechny kupní smlouvy uzavírané mezi dodavatelem a zákazníkem. V případě změny obchodních podmínek jsou platné podmínky známé k datu vystavení objednávky zákazníkem.